Free Shipping & Free Returns*

FREE SHIPPING on Over 250,000 Products

Shop now and get Free Value Shipping on most orders over $49 to the contiguous 48 states, DC, and to all U.S. Military APO/FPO/DPO addresses.

Enjoy our FREE RETURNS

We want to ensure that making a return is as easy and hassle-free as possible! If for any reason you are not satisfied with your purchase, simply return the item within 30 days of receipt, and we'll cover the cost of return shipping. Learn more about our Return Policy.

Shopping Cart

Reviews by Peeps

Show
Sort by
Filter by

Way too BIG!

Written on Apr 07, 2026

I ordered the standard size and for reference, I’m 5’11”, 215 and have a barrel chest and this just fits and feels weird. The shoulder straps are way too far apart on the front so when you bring your arms together it makes the center material crimp. Overall it just feels, looks and functions poorly. It will hold gear and I love the VTC pattern, but it’s just a miss for me.
1 of 1 found the following review helpful.

Just Right

Written on Mar 29, 2026

I bought this for my AR 308 to allow some close in engagement while still having the ability to reach out when needed. This optic and its magnification range hit the sweet spot. The glass is crisp; the eye relief is good, and everything just works as you'd expect for this Vortex at this price point. Very happy with it and it's a keeper.

Amazing red dot mount

Written on Jan 25, 2026

It’s a perfect matchup to my Geissele mount. The new top ring with mount attached perfectly and torqued down to give me the ability to add my Red Dot. The Guys over at reptilian are to notch and even sent me a free 3D printed riser for my optic that they don’t have one in metal manufactured yet. It works and fits up amazing.

Love the Brass

Written on Jan 19, 2026

They are just as expected and even more impressive in person. if you want your PRS rig to stand out, these are the ones for you. easy to install and just look cool.

Really Good!

Written on Sep 11, 2023

Shockingly well made! I wasn't expecting much at the price point and just wanted something I could remove quickly and would have a decent return to zero. These have a super clean finish a punch way above their weight class. They lock up rock solid and return to zero without issue. UTG is a great bang for the buck and hasn't let me down, ever. Highly recommended!
1 of 1 found the following review helpful.

Response to "It said NEW condition'

Written on Jun 02, 2023

To the reviewer, gaowensjr Ballistic Advantage test fires every barrel, so you would obviously see the copper with your little scope. Hope this helps next time you decide to leave a useless, uninformed and irrelevant review.
This is an amazing barrel at a great price that will typically be more accurate than the shooter.
2 of 2 found the following review helpful.

Update#3 …Catastrophic Failure!!!

Written on Jan 26, 2023

The latest correspondence with Silencerco… (Realize, this all started on Nov 23rd. I’m writing you this on January 26th….still waiting)

Me: Dec 1st
Any update?

Silencerco: Dec 5th
Hello,

We just found out today your package was in an accident and is not recoverable. We will still be replacing your charging handle for you as soon as we have the materials to build one.
​
We apologize for the inconvenience.

Me: Dec11th
Materials to make another one??? Don’t you have replacement parts in stock? This handle is for my suppressed home defense AR9. I’ve be waiting close to a month to get a replacement. I have a non functional weapon without a charging handle. I don’t think I should be put in a position to buy something else. Please update me as to the status of my replacement.

Silencerco: Dec 12th (Ha! By the way, this excuse they gave me is hilarious and maddening)…

Hello,

Sadly, we cannot repair something we do not have. Fedex ran over your replacement with a truck and completely destroyed it. We will get you a replacement as soon as we have the material to build you one.

We apologize for the inconvenience.

Me: Dec 29th
Just wanted to see if you had an updated ETA on my charging handle.

Silencerco: Jan 1st

Hello,

All charging handles are scheduled to be replaced by the end of February. We ran into a material shortage, so charging handle replacements were delayed. We will replace your charging handles as soon as we can make more.

We apologize for the inconvenience.

H
5 of 10 found the following review helpful.

I guess I got a lemon....

Written on Dec 28, 2022

After installing this gas tube my bolt would not go into battery and got extremely stuck partially closed and would not release. After finally getting it removed and disassembling the rifle, I found out that the end of gas tube that inserts into the gas key was oversized and out of spec. I tried a number of different bolts, and none would work. I took some sanding paper to it and polished the end up on the buffing wheel and it finally went in with the correct resistance. Never had this happen on any other build so I guess I must have gotten a lemon. problem solved and lesson learned.

***UPDATE*** Catastrophic Failure!!!!

Written on Dec 11, 2022

Catastrophic Failure!!!!
Product Review Update

I’ve been waiting almost a month for my replacement charging handle and this is the message I got from SilencerCo when requesting an update…

“Hello,

We just found out today your package was in an accident and is not recoverable. We will still be replacing your charging handle for you as soon as we have the materials to build one.
​
We apologize for the inconvenience.”

Hahhahaha! Materials to build one?!?! This is absolutely unacceptable and harkens back to the, “my dog ate my homework” excuse as to why you can’t meet the required expectation.

They dropped the ball hard on this one and they know it and they obviously aren’t ready for the recall. You’ve been warned. …twice.
3 of 3 found the following review helpful.

Catastrophic Failure!!!

Written on Nov 26, 2022

DO NOT BUY!!! (Until Gen 2 comes out, because it has to, this first attempt is a Lemmon)
I can’t believe Silencerco would send out a product that they obviously didn’t test thoroughly enough. Because if they had, they would have found out that the pins holding the levers in will work their way out and your levers will go flying across the range. Not only did this happen to me, but just yesterday my friend had it happen to his. This is a ridiculous and unacceptable catastrophic failure in a part that will leave you unable to charge your weapon. Silencerco is proceeding with my RMA but it’s annoying that I’m now wasting my time and gas money to go find a FedEx to drop this worthless part off to and begin the waiting game to see if I’ll actually get a working unit back. Truthfully, even when I do, I’ll have limited confidence that it won’t happen again. Optics Planet should stop selling them immediately.
5 of 5 found the following review helpful.
There are no reviews that match your criteria. Would you like to reset filters?
Last updated 2026-09-30 UTC.